Alla lediga tjänster

Ekonomiansvarig

Som Ekonomiansvarig på Granflo Bygg AB har du stort egenansvar med korta beslutsvägar.

Om rollen

Vi arbetar efter en uppstyrd process med korta beslutsvägar vilket genomsyrar hela företaget. Vi söker nu efter en ekonomiansvarig med gedigen erfarenhet till Granflo Koncernen.

  • Självgående och strukturerad med kapacitet att ta ansvar för hela ekonomiflödet i företaget.
  • Noggrann, analytisk och lösningsorienterad.
  • Kommunikativ och samarbetar lätt med både projektledare, ledning och externa parter.
  • Inlärd kompetens (formell och teknisk kompetens)
  • Erfarenhet från projektbaserad verksamhet, gärna bygg- och anläggningsbranschen eller besläktade branscher (installation, byggservice etc.).
  • Löpande redovisning inklusive moms, leverantörs- och kundreskontra.
  • Kontrollera prognoser och följa upp projekt- och företagsbudget.
  • Bokslut, årsredovisning och rapportering till ledning.
  • Goda kunskaper i ekonomisystem och Excel.
  • Flytande svenska i tal och skrift.

Övriga krav:

  • Möjlighet att pendla max 1 timmes resväg till Åseda och vara på kontoret vid behov.
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt med flera projekt parallellt.
  • Rollen erbjuder möjlighet att utvecklas och du bör ha potential att successivt ta ett större analytiskt och styrande ansvar.

 

Erfarenhet och kompetenser

Som ekonomiansvarig på Granflo kommer du ansvara för företagets ekonomiska styrning, rapportering och administration. Rollen innebär både löpande redovisning och strategiskt ekonomiskt stöd till ledning och projektteam. Rollen är självgående och kräver struktur, noggrannhet och förmåga att hantera flera projekt parallellt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring och redovisning, inklusive moms, leverantörs- och kundreskontra.
  • Kontroll och uppföljning av projektbudgetar och prognoser.
  • Bokslut, årsredovisning och intern rapportering till ledning.
  • Analys av ekonomiska nyckeltal och projektresultat.
  • Säkerställa korrekt fakturering och uppföljning av projektkostnader.
  • Implementera och utveckla rutiner för intern kontroll och ekonomisk uppföljning.
  • Kontakt med revisorer, banker och andra externa aktörer.
  • Stöd till projektledare i ekonomiska frågor.
  • Administrativt stöd vid inköp, avtal och kontrakt kopplat till ekonomi.

Bra att veta

Arbetsort: Åseda

Kontaktperson: andreas@granflobygg.se

Arbetstid: Heltid

Sista ansökningsdatum: Urval och intervjuer sker löpande

Tillträde: Enligt överenskommelse

Ansökan

Fyll i uppgifterna nedan för att söka denna tjänst

Vänligen fyll ditt förnamn
Vänligen fyll ditt efternamn
Vänligen fyll i en giltig epost adress
Vänligen fyll i ditt telefonnummer

Dra en fil hit eller ladda upp fil

Vänligen ladda upp ditt CV

Dra en fil hit eller ladda upp fil

Du måste godkänna vår integritetspolicy.

Tack för din ansökan!

Ansökan brödtext